hoe sluit ik een buitenlamp aan zonder kortsluiting?

uit de buitenmuur komen 3 draden zwart blauw en geelgr.

in de lamp met sensor zitten 2 gaten.
uit het ene gat komt een bruine draad
uit het andere 2 draden een licht blauwe en een donkerblauwe

Hoe sluit ik dat nu aan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (1)

De zwarte draad is een schakeldraad en gaat op de bruine draad.
Groen/geel is de massa draad en is nodig bij een metalen behuizing van de lamp. Daar moet deze draad contact mee maken. Tot zover is het zeker.

Blijft over de 'min'draad, de blauwe dus die uit de muur komt. Dat is een kwestie van proberen of die op de licht blauwe of donkerblauwe draad moet. Niets te vinden in de beschrijving of bij de winkel? Gebruik anders een multimeter.
Denk eraan spanning eraf als je gaat aansluiten. Verkeerd aangesloten? Dan klapt de zekering eruit, verder kan er niets stuk gaan.